A fogyókúra lélektana, Minden rendben lesz

A FOGYÁS PSZICHOLÓGIÁJA

mintaétrend fogyáshoz

Elárasztanak bennünket a gyors és tartós fogyással kecsegtető módszerek és edzéstervek, ám közülük alig néhány foglalkozik az életmódváltás mögött húzódó érzelmi és gondolati háttérrel. Érdemes feltenni magunknak a kérdést: gyors súlyváltozást vagy tartós átalakulást akarunk? Fogyni, hízni szeretnénk, vagy feszesebbé válni, izmot építeni?

Szociálpszichológia A WHO Európai Régiójában minden második felnőtt és a gyermekek ötöde túlsúlyos túlsúlyosnak azok az egyének számítanak, akiknek BMI index között van, 30 feletti BMI index esetén már kövérségről, elhízottságról beszélünk. Csak Európában és az Amerikai Egyesült Államokban jelenleg több mint 70 millió ember elhízott, ezen felül további millióan túlsúlyosak. A magyaroknak csupán egyharmada elégedett a testsúlyával, és minden második gondolja úgy, hogy súlyfelesleggel rendelkezik, egytizedük pedig egyenesen elhízottnak tartja magát. Mindössze néhány százalékos azok aránya, akik túl a fogyókúra lélektana találják magukat. A magyar fiatalok közel fele elégedetlen a testével — az általános iskolások 25 százaléka, míg a középiskolások több mint 40 százaléka már legalább egyszer fogyókúrázott életében.

Kigyógyulni egy hogyan tudnék fogyni betegségből vagy megőrizni az egészségünket? Több figyelmet a környezetünk részéről vagy megfelelő társra lelni? Komoly önvizsgálattal, céljaink tudatosításával és akaraterő gyűjtésével induljunk el az úton, hiszen minden pillanatban megmérettetünk: az itt és most csábításának engedve a kényelmesebbet, finomabbat választjuk, vagy lemondunk a megszokott, kellemes szokásainkról, és az álmaink nyomába eredünk.

Ne uniformizálódjunk, hanem őrizzük meg egyéniségünket, hiszen ettől vagyunk utánozhatatlanok. A karcsúság sem áll jól mindenkinek. Képzeljük el Jennifer Lopezt tíz kilogramm mínusszal — biztosan elveszítené egyediségét, de erős szexuális kisugárzását is.

Ez is érdekelhet

Nem minden diétás szabályt érdemes betartanunk, a fogyás titka nem az, ha egyik napról a másikra felborítjuk az életünket. Egyszerre egy-két dologhoz érdemes hozzányúlnunk, ahhoz viszont ragaszkodnunk kell, mégpedig sokáig. Az azonnali életmódváltók hamarabb elfáradnak és feladják céljaikat. A diétánk nem lehet idegen enni fogyni, idővel képessé kell válnunk sajátunknak tekinteni.

A pszichológia megmondja, mi a hatékony fogyás titka

Ehhez azonban kitartásra, állandó önvizsgálatra és rugalmasságra is szükség van. Figyeljünk a testünk apró jelzéseire, belső igényeinkre. Mi az, amire tényleg szüksége van a szervezetünknek, és mi az, a fogyókúra lélektana árt nekünk?

fehér eperfa fogyókúra

Óriási a különbség az érzelmi és a fizikai éhség között. Sok minden, amit éhségnek hiszünk, nem más, mint alkalmatlanság, harag, unalom, fáradtság, depresszió, aggodalom, csalódás, szeretethiány vagy magány érzése. Előfordul, hogy a produktivitás, a gondoskodás vagy az alkotás hiánya vezet a habzsoláshoz, de van, aki tennivalói halogatására az evésben talál időhúzó tevékenységet.

2011 óta, hogy vezetem a ZSH Életmódot és annak blogját!

Az érzelmi éhség hirtelen érkezik, csak bizonyos ételekre korlátozódik, azonnali falatozásra sarkall, ez pedig sokszor felkavaró érzelemmel és mindig bűntudattal párosul. Aki nem tudja elfogadni a testét, szégyelli a külsejét, az nem tud felszabadultan viselkedni az intim együttlétek alatt sem.

A kudarcélmény és a szexuális kielégületlenségből eredő feszültség oldására pedig újra az evés lehet gyógyír, így pedig kialakul az ördögi kör. De az erotikus élet ellaposodását, kiüresedését, sőt tudatos fogyás időszakos böjttel tudattalan kerülését is jelezheti a túlsúly.

Sőt, vannak olyan nők, akik körülbástyázzák magukat plusz kilókkal csak azért, hogy kevesebb külső csábítás érje őket.

Nem érzik magukat biztosnak abban, hogy ellen tudnak állni a kísértésnek.

hatékony fogyókúra 50 felett

Ha állandó pörgésben élünk, előfordulhat, hogy az étkezést használjuk egy kis pihenésre. Lehet, hogy azért dolgozunk folyton, mert a szabad, szervezetlen idő idegessé tesz minket vagy haszontalannak érezzük magunkat. De a kevesebb stressz, több pihenés nem azt a fogyókúra lélektana, hogy csökkentjük a teljesítményünket vagy megszüntetünk értékes tevékenységeket, ezért szelektáljunk a több száz jelentéktelen teendő közt, ami felemészti az életünket!

Kutatások bizonyítják a harapás és a rágás feszültségelvezető szerepét, ezért a jó diétában hangsúlyt fektetnek a rágcsálni- ropogtatnivalókra.

Pszichoszomatika – test és lélek elválaszthatatlan

Sokszor nem a súlyfelesleggel van gondunk, hanem önmagunk elfogadásával. Tévhit az, hogy majd ha lefogyunk, szeretni fogjuk magunkat. Ez épp fordítva működik, az önelfogadás vezet harmóniához.

keto étrend lényege

A fogyás nem csak annyi változással jár, hogy kevesebbet mutat a mérleg. Megváltozik a környezethez való viszonyulásunk, és az emberek is másként tekintenek ránk. Sőt, olyan problémákkal kell majd szembenéznünk, amelyeket eddig az evéssel oldottunk meg. Készüljünk fel a régi dolgok elengedésére, az újak befogadására, a tanulásra — elsősorban önmagunkról. Ha komolyak a szándékaink, vállaljuk fel, hogy nagy fába vágtuk a fejszénket.

A sikeres fogyókúra pszichológiája

Szűk környezetünknek meséljünk a terveinkről, sőt kérjük a megértésüket és támogatásukat. Mentálisan készüljünk előre a stresszes helyzetekre, egy feszült munkamegbeszélésre, kellemetlen tárgyalásra vagy vizsgára, mert az éhségtől vagy cukormegvonástól agresszívabbá és idegesebbé válhatunk. Evés helyett pedig bővítsük repertoárunkat más szorongáscsökkentő eszközökkel. Éljünk a technológia adta lehetőségekkel: applikációkkal és online programokkal is követhetjük a kúránkat, étkezési, edzési naplót vezethetünk, a fogyókúra lélektana fórumokon hasznos tanácsokat kaphatunk.

  1. Milyen pszichés okai lehetnek az elhízásnak?
  2. Megismertem és elfogadom az Adatkezelési tájékoztatót » Tar Eszter vagyok, tréner, hipnotizőr, tanácsadó, pszichológiai asszisztens.
  3. A hatékony fogyókúra pszichológiája
  4. Sikertelen és „túl sikeres” fogyókúrák | Mindennapi Pszichológia
  5. Balogh Tamás
  6. Wansink mókás kísérleteiben tucatszám bizonyítja, hogy étkezési szokásaink sokkal inkább függnek a külső körülményektől és az aktuális érzelmeinktőlmint a testünk valós igényeitől.
  7. A pszichológia megmondja, mi a hatékony fogyás titka - Dívány
  8. Elhízás, fogyókúra - Dr. Lukács Lizával beszélgetünk (2. rész) - Pszicholórovarcsapdabolt.hu

Sorstársaink pedig komoly húzóerőt jelentenek. A dietetikusnak, a személyi edzőnek vagy a pszichológusnak pedig a kontrollszerepe erős, azoknak az útját segíthetik, a fogyókúra lélektana nem éreznek magukban elég kitartást céljaik eléréséhez. Az adatkezelés részletei.

böjtölős diéta

Hasznosbejegyzések