Alvás fogyás, Gyakori megbetegedések

alvás fogyás

Fogyni szeretne? Figyeljen jobban az alvására! Origo Pedig a tudósok szerint az alvás is legalább ennyire fontos.

Gyakori megbetegedések

A felnőttek ajánlott alvási időtartama éjszakánként hét-kilenc óra, de sokan ennél kevesebbet alszanak. A alvás fogyás kutatások kimutatták, hogy az ajánlottnál kevesebb alvás szoros kapcsolatban áll a nagyobb testzsírral és az elhízás fokozott kockázatával. Bár arra kevesen gondolnak, de a nem megfelelő mennyiségű alvás is meghatározhatja, hogy mennyi a testzsírunk, valamint azt, hogy alvás fogyás izomtömeget tudunk megtartani korlátozott kalóriatartalmú étrend mellett.

alvás fogyás

Sokan nem is gondolnák, hogy az alvás szorosan kapcsolódik a sikeres fogyókúráhozForrás: Pexels Egy most publikált tanulmány szerint ha egy kéthetes periódus alatt naponta körülbelül 5,5 órát alszunk, miközben kalóriaszegény étrendet folytattunk, akkor kevésbé hatékony a fogyásunk az éjszakai 8,5 órás alváshoz képest.

Anyagcsere, étvágy és alvás Számos oka lehet annak, amikor a rövidebb idejű alvás magasabb testtömeggel jár és befolyásolja a fogyás végett tett erőfeszítéseinket. Ide tartoznak az anyagcsere, az egészséges étrend férfiaknak és alvás fogyás ételválasztás változásai.

alvás fogyás

A szakemberek szerint az alvás ugyanis két fontos étvágyhormont befolyásol testünkben: ezek a leptin és a ghrelin. Előbbi egy olyan hormon, amely csökkenti az étvágyat, ezért ha magas a leptin szint, általában teltség érzet jelentkezik.

5 zsírégető ital lefekvés előttre, ami alvás közben fogyaszt

A testmozgás is fontos faktor, ami az új kutatások szerint az alvással egyenértékű szerepet játszik a megfelelő testsúly kialakításábanForrás: pexels.

Ez a kombináció növelheti az ember étvágyát, megnehezítve a kalória-korlátozás betartását, és valószínűbbé teszi, hogy túl sokat együnk. Következésképpen az étvágyhormonok változásai miatti megnövekedett táplálékbevitel könnyen eredményezhet súlygyarapodást.

alvás fogyás

Ez azt jelenti, alvás fogyás hosszú távon az alváshiány súlygyarapodáshoz vezethet az étvágy ilyen irányú változásai miatt. Tehát a kielégítő és jó éjszakai alvást érdemes minden eddiginél kiemeltebb prioritásként kezelni.

  1. 5 zsírégető ital lefekvés előttre, ami alvás közben fogyaszt
  2. Twitter Pinterest Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!
  3. Esti stresszoldás, pihentető alvás, éjszakai testsúlykontroll A rossz minőségű alvás elhízáshoz vezethet és szabotálhatja a diétádat is.
  4. Farkas Kitti Lassan elbúcsúzhatunk a nyártól, itt van az ősz, a szabadságolások után újra kezdődik a pörgés a munkahelyünkön, vinnünk kell a gyereket az iskolába.
  5. Nincs fogyás alvás nélkül! - Alakorvoslás Blog
  6. 10 kilót fogyni egy hónap alatt
  7. Posta reni diéta

Az alváshiányos emberek gyakrabban nassolnak Az étvágyhormonok változásával együtt a csökken az alvás időtartama. A tudósok ebből arra következtettek, hogy az alvás hatással van az elfogyasztandó étel kiválasztására és arra is, hogy az agy hogyan érzékeli magát az ételt. Az alvás időtartama emellett szintén befolyásolja az anyagcsere folyamatokat, különösen a glükóz cukor anyagcseréjét.

alvás fogyás

Ha ételt fogyasztunk, a testünk inzulint szabadít fel, amely segíti a vérünk glükózának a feldolgozását. Az alvással is tehetünk megfelelő súlykontrollértForrás: Pexels Az alvásvesztés azonban ronthatja testünk reakcióját az inzulinra, csökkentve a glükózfelvétel képességét.

6 ok, amiért az alvás fogyaszt

És bár szervezetünk újra felépíti magát az alkalmi éjszakai alvásvesztésből, alvás fogyás a jelenség hosszú távon olyan egészségi állapotokhoz vezethet, mint az elhízás vagy a 2-es típusú cukorbetegség. Néhány tanulmány kimutatta azt is, hogy egyetlen éjszakai alváskorlátozás csak négy órás alvás elegendő ahhoz, hogy rontja az egészséges fiatal férfiak inzulinreakcióját a glükóz bevitelére.

Testmozgás után kevesebbet eszünk Tekintettel arra, hogy az alváshiányos emberek fokozott étvággyal rendelkeznek és gyakran a jutalmazás érzésére törekednek az étkezéseik során, ezért alvás fogyás magasabb glükózszintű ételeket választanak.

A glükóz feldolgozásának csökkent képessége azonban csak tovább ronthatja a helyzetet.

alvás fogyás

A felesleges glükóz mind a megnövekedett bevitel, mind a szövetekbe történő alacsonyabb felvételi képesség miatt zsírsavakká alakulhat és a szervezet zsírként tárolhatja. Ez együttesen vezethet hosszú távon felhalmozódáshoz, ami súlygyarapodással járhat. A rendszeres alvás fogyás egyre nagyobb hangsúlyt kapForrás: pexels. Testmozgás után az emberek ráadásul kevesebbet esznek, ami duplán jó hír, ha figyelembe vesszük a alvás fogyás ledolgozott kilókat.

Fogyni szeretne? Figyeljen jobban az alvására!

Az egészséges életmód elengedhetetlen része A kutatások azt is kimutatták, hogy a testedzés megvédhet az alváshiányból eredő anyagcserezavarokkal szemben, javítva a alvás fogyás inzulinra adott reakcióját, ami korrigálja a glükózkontrollt. Jó hír, hogy ezzel az egyszerű módszerrel is növelhetjük a fogyás sikerétForrás: pexels.

A kutatók egyértelmű következtetése szerint tehát az étrend és a fizikai aktivitás mellett az alvásra is az egészséges életmód elengedhetetlen részeként kell tekinteni.

10 trükk, hogy 2 perc alatt el tudj aludni

Hasznosbejegyzések