Fogyókúra napi szénhidrátbevitel. Egészséges fogyás szénhidrátbevitel mellett | Magyar Nemzet

fogyókúra napi szénhidrátbevitel

Téma: Életmód Szervezetünk számára rendkívül fontos a megfelelő mennyiségű szénhidrát elfogyasztása, hiszen így juthatunk hozzá az éltben maradáshoz szükséges energiához.

Extra ajánló

Nem mindegy azonban, hogy miből áll össze a napi szénhidrátbevitel, hiszen a nem megfelelő étrend könnyen elhízáshoz, és különböző betegségek kialakulásához vezethet. Ahhoz, hogy biztosítsuk a szervezetünk működéséhez elengedhetetlen energiát, szénhidrátokra is szükségünk van, de más élettani folyamatok sem képzelhetők el nélkülük. Ezért káros a modern fogyókúrákban előforduló nagyon alacsony szénhidrátbevitel következménye, hogy testünk elkezdi lebontani a saját fehérjéit, hogy így jusson cukorhoz glükoneogenezisami együtt járhat többek között az izmok leépülésével, valamint a víz- és sóháztartás felborulásával, és különböző hiányállapotok, betegségek kialakulásával.

De mennyi az ideális szénhidrátbevitel?

Napi szénhidrátbevitel: mennyit egyél, ha fogyni szeretnél?

Kétféle szénhidrát létezik Tulajdonképpen, önmagában egyik szénhidrát sem veszélyes, ha mértékkel fogyasztjuk. Táplálkozási szempontból kétféle szénhidrátról, közelebbről az egyszerű és az összetett cukrokról érdemes beszélni. Egyszerű cukor például a répacukor, ami gyorsan felszívódik, ezért hirtelen emeli meg a vércukorszintet, és jelentős inzulintermelődést vált ki.

10 kg fogyás 6 hónap alatt 1 hónapos étrend

Összetett cukrok szénhidrátokazaz keményítők találhatóak meg a zöldségekben, gyümölcsökben, gabonákban, húsokban, tejtermékekben, ezek lassan szívódnak fel. Sőt, valójában a rostok is szacharidok, amelyek ugyan nem szívódnak fel, de számos jótékony tulajdonsággal rendelkeznek.

Manapság népszerűbb fogyókúrás irányzat az alacsony szénhidráttartalmú étrend követése, és ez nem véletlen, ugyanis a szénhidrátbevitel csökkentése az egyik legjobb módja a fogyásnak.

A rostok segítenek eltávolítani a vastagbélből a lerakódásokat, megkötik a mérgeket, csökkentik a koleszterinszintet, védik a szívet és az érrendszert, valamint, fogyókúra napi szénhidrátbevitel utolsó sorban, táplálékul szolgálnak a jótékony baktériumok számára.

Napi szénhidrátbevitel Azt szokták fogyókúra napi szénhidrátbevitel, hogy a napi szénhidrátbevitel a teljes kalóriabevitel körülbelül százaléka legyen.

Mennyi szénhidrát kell naponta egy nőnek? Mutatjuk, hogyan változik az igény - Fogyókúra | Femina

Ha ennél több — és nem mozogjuk el —, a felesleges szénhidrát zsírként raktározódik el, míg a túl alacsony szénhidrátbevitel a már említett izomleépüléshez vezet. Egy átlagos felnőttnek testsúly kilogrammonként elegendő naponta gramm szénhidrátot fogyasztani, a teljes szénhidrátbevitelből legfeljebb 30 gramm legyen egyszerű cukor.

A szénhidrát fogyókúrás berkekben már-már egyfajta szitokszónak számít. Megmutatjuk, hogyan érdemes kiszámolnod a napi szénhidrátbeviteled, ha fontos számodra az egészséges fogyás, vagy csak szeretnéd tartani a jelenlegi súlyodat. Napi szénhidrátbevitel A szénhidrátokból - glükózból, fruktózból, keményítőből - szervezeted energiát nyer, mely gyorsan mozgósítható készletet jelent számára. Amikor a testnek szellemi vagy fizikai munkavégzéshez szükséges többletenergia kell, ezekhez a - glikogénből álló - tartalékokhoz tud nyúlni. Ha azonban hosszútávon magasabb a szénhidrátbevitel, mint amennyit a test energiává tud alakítani, zsírpárnák formájában raktározódik, és túlsúly alakul ki.

Ezzel megőrizhető az ideális testsúly. Ennek további feltétele, hogy a zsírok fogyókúra napi szénhidrátbevitel legfeljebb 30, a fehérjéké pedig ennek fele legyen.

90 napos diéta keményítőnap fogyókúra 45 év felett

Ha fogyókúrázunk Egy gramm szénhidrát 4,1 Kcal. Amikor fogyókúrázunk, ezt a számot vegyük figyelembe. Semmiképpen ne csökkentsük le túlzottan a szénhidrátbevitelt, a teljesen szénhidrátmentes diétától pedig még inkább tartózkodjunk, mert ennek akár súlyos egészségügyi következményei is lehetnek.

EXTRA AJÁNLÓ

Arra ügyeljünk, hogy a napi szénhidrátbevitel ne zuhanjon 30 gramm alá! Legyen sok rost az étrendünkben, a rostok ugyanis segítenek helyreállítani a bélflóra egyensúlyát, ennek hatására pedig javul az emésztés, felgyorsul az anyagcsere.

Ennek két oka van: a bélflóra probiotikus baktériumai emésztőenzimeket is termelnek, míg a rostok béltisztító hatásának következtében javul a tápanyagok felszívódása. Ami a konkrét mennyiséget illeti, ehhez az kell, hogy testsúly kilogrammonként naponta legfeljebb 4 gramm szénhidrátot többségében összetett szénhidrátot fogyasszunk, és a teljes kalóriabevitel nem érheti el a Kcal-át.

Edd magad karcsúra! Csúcsminőségű fogások a Te anyagcseretípusodra szabva: Megújult a Metodic Food

Egy 80 kilós felnőttre vetítve ez kb. Az American College of Sports Medicine ugyanakkor a sportolók számára 2,7- 4,5 gramm szénhidrátbevitelt javasol testsúly kilogrammonként. Mit együnk? A gyakorlatban a fentiek azt jelentik, hogy az ideális szénhidrátbevitel döntő része összetett cukrokból áll.

5 elemes etrend has fogyás étrend

Ezt a legegyszerűbben a zöldségek, gyümölcsök, teljes kiőrlésű gabonák, és az ezekből készült élelmiszerek fogyasztásával érhetjük el, ahogyan a tejtermékekről, húsról és a tojásról se feledkezzünk meg. Tartózkodjunk a fehér cukortól és a fehér liszttől, a félkész- és készételektől, részesítsük viszont előnyben, a rostokban gazdag táplálékokat. Különösen ajánlott az útifű maghéj, a bab és a chia mag, mert ezekben a vízben oldódó és nem oldódó rostok is megtalálhatók, valamint a fogyókúra napi szénhidrátbevitel, a korpa, a zab, a lencse és a búzacsíra.

Férfiaknál 38, nőknél 25 gramm az fogyókúra napi szénhidrátbevitel rostfogyasztás. Egy csésze búzakorpa, bab vagy lencse kb.

miért fogyjak le zsírdiéta etrend

Lényeges, hogy a napi szénhidrátmennyiséget ne egyszerre, hanem alkalommal vigyük be a szervezetünkbe, és természetesen napi rendszerességgel mozogjunk legalább fél órát.

Hasznosbejegyzések