Ir diéta vacsora

Ha inzulinrezisztenciával vagy cukorbetegséggel küzdesz, ez az étrend ideális számodra.

Fontos alapelvek: Reggel, délelőtt max. Használj helyette cukrozatlan növényi tejhelyettesítőt! De vigyázz: a zab- és rizstejet kerüld, nagyon magas a CH-tartalma!

ir diéta vacsora

Reggel, délelőtt és az esti órákban kerüld a gyümölcs, gyümölcskészítmények pl. Ha reggelire készítesz kását, 6 evőkanálnyi zabpehelyből vagy egyéb gabonából készítsd!

ir diéta vacsora

Ha kisétkezésre, akkor 3-ból. Burgonya fogyasztása vacsorára már nem javasolt!

ir diéta vacsora

A hőkezelés jelentősen növeli a szénhidrátok felszívódásának sebességét! Nagyobb túlsúly esetén vacsorából heti 3× elhagyhatod az összetett típusú szénhidrátot tartalmazó köreteket, vagyis a kenyérféléket, a tésztát vagy a gabonákat rizs, bulgur, köles stb.

Igyekezz minden étkezéshez valamilyen formában nyers, főtt, párolt, sült, grillezett zöldséget enni! A bennük található rostok lassítják a szénhidrátok felszívódását, és hosszabb ideig tartó jóllakottságot kölcsönöznek!

ir diéta vacsora

Bár a magasabb zsírtartalom is lassítja a szénhidrátok felszívódását, kalóriabevitel szempontjából nem a legjobb megoldás, ha zsírdús ir diéta vacsora menüd. Jó, ha tudod: a zsír dupla annyi kalóriát tartalmaz, mint a szénhidrát!

  • Napi okos a facebookon Az alapanyagok mérése Nyersen, szárazon, tisztítva mérünk, mielőtt a lábosba beletesszük az alapanyagokat.
  • MINTAÉTREND IR-ESEKNEK ÉS CUKORBETEGEKNEK - Dia-Wellness
  • Inzulinrezisztencia: ilyen egy mintaétrend - HáziPatika
  • Inzulinrezisztencia étrend - Dr. Benkő Éva
  • Orvosok által ajánlott étkezési forma gramm szénhidráttartalmú étrend inzulinrezisztenseknek Kényelem és biztonság: IR Egész napos Étrend Inzulinrezisztenciával küzdesz, de nem tudod pontosan, mikor, mit, és mennyit egyél?
  • Alapos kikérdezés, egyéni anamnézis felvétele és a jelenlegi étrendi szokások ismerete nélkül egy dietetikus sem fog sablonokat adni, hiszen akkor nem lesz személyre szabott az étrend.

Hasznosbejegyzések