L-karnitin hatása,

l-karnitin hatása

Izmaink felhasználják a rendelkezésre álló glikogént, glükózzá bontják, melyet a vér szállít a mitokondriumba, ahol az energiatermelés történik. Ekkor különböző enzimeink elkezdik felhasználni a zsírszöveteinket zsírsavakká alakítva azokat — ez a lipolízis —, amely mint energia fog végigkísérni minket az edzés alatt.

Az el nem használt energia — vagyis a zsírsavak — szépen visszavándorol eredeti helyére, a nem kívánatos zsírszöveteinkbe. Ezt senki sem szeretné. Döntő szerepet az intenzitás és annak ideje játszik, mely meghatározza, hogy a vérünkben keringő zsírsavak milyen arányban kerülnek bevetésre és növelik teljesítményünket, illetve fújnak visszavonulót, mi pedig küzdhetünk továbbra is a zsírpárnáinkkal.

fogyókúrás italpor dm regenor diéta gyakori kérdések

Hogyan lehetne ezen javítani? Nos, erre megoldást az egyik legismertebb zsírégetéshez kötött kiegészítő kínál nekünk: az L-karnitin.

Карнитин- сжигает жир и замедляет старение?

Függetlenül attól, hogy mi a célunk, legyen az zsírtömegünk csökkentése, izomtömegünk, illetve teljesítményünk növelése, sikeressége azt a bizonyos mérleget pozitív irányba fogja billenteni. Természetesen csak akkor, ha megfelelő mennyiségben van jelen a szervezetben.

Mi az L-karnitin? Annak ellenére, hogy az L-karnitin 4-N-trimetil-hidroxi-vajsavmint aminosav terjedt el, technikailag nem az.

c9 étrend heti maximum fogyás

Első eredményes kutatások, melyek az es évekre tehetőek, az L-karnitin, mint BT vitamin volt bejegyezve. Az L-karnitin a májban és a vesékben képződik lizinből és metioninból.

Ahhoz, hogy ez a bioszintézis létrejöhessen elengedhetetlen — a fent említett aminosavakon kívül — a megfelelő mennyiségű vas, B3 vitamin niacinB6 vitamin piridoxin és a C vitamin. Képződésük helyének ellenére főként a vázizomzatban — beleértbe a szívet —, az agyban és a herékben tárolódik megközelítőleg 20 gramm.

reg enor fogyás üteme diéta 9

Természetes forrásban állati eredetű táplálékokban található a legszámottevőbb mennyiségben, ilyenek például a birka- a kecske- a juh- a sertéshús, halak, tej. Növényi eredetű forrás pl. L-karnitin hatása A hosszú szénláncú zsírsavak, például a trigliceridek l-karnitin hatása nem képesek az energiatermelő l-karnitin hatása mitokondriumba eljutni.

Ehhez nyújt segítséget az L-karnitin, melyek így képesek oxidálódni és energiaként rendelkezésünkre állni.

fogyni változókorban hogy kell fogyni

Érdemes arzenálunkat kiegészíteni vele, mert nem csak a felesleges zsírszövet gyarapítását gátolja, de aerob kapacitásunk is nagyobb lesz, s így hosszabb, intenzívebb edzésekkel égethetsz el több kalóriát. Szálkásításkor a kevesebb energia, mellyel a szervezet gazdálkodhat, az energiaszintünket szinte a nullával teszi egyenlővé, melyen megint csak segíthet a karnitin, mint ahogy az étvágyunkat is kedvezően befolyásolja, l-karnitin hatása csökkenti.

A Connecticuti Egyetem kutatói megállapították, hogy az L-karnitin növeli az izomsejtek tesztoszteron, androgén receptorainak mennyiségét.

etrend tervezes laktózmentes fogyókúrás por

Minél több van ezekből a receptorokból, annál több szabad tesztoszteron tud ezekhez kötődni. Ezzel a folyamattal az izomzatod közvetlenül jut az anabolikus tesztoszteron hormonhoz, l-karnitin hatása olyan masszív izomméret és erőnövekedést érhetsz el, mely l-karnitin hatása lehetetlennek tűnt.

Felfedezni vélték, hogy javítja a vérkeringést azáltal, hogy megemeli a szervezet nitrogén-oxid termelését. A simaizmok így ellazulnak, teret adva az erek kitágulásához, mely szabad utat jelent a vér áramlásához.

Az L-karnitin hatása és szedése

Ez nagymértékben hozzájárul a teljesítmény növeléséhez az izmok oxigénnel és tápanyaggal való ellátásával, így csökken a tejsav felhalmozódása, később pedig kedvezőbb környezetet teremt a regenerálódáshoz. L-karnitin használata Első szabály: L-karnitin fogyasztása szénhidráttal történik.

Több tanulmány bizonyítja, hogy az L-karnitin csak minimális mennyiségben jut el az izmokhoz. Ezt a nem megfelelő időben és módon történő bevitel okozza, ugyanis amikor a szervezet inzulint bocsát ki, az izmok tápanyagfelvétele megnő.

Így már a karnitin el tud jutni az izomsejtekbe.

Minden az L-karnitinról: hatása, szedése

Akár már egyetlen gramm L-karnitin is hatásos lehet, mégis a legideálisabb mennyiség gramm adagonként a maximális hatás eléréséhez. Ezt célszerű legalább gramm szénhidráttal és gramm fehérjével elfogyasztani, leginkább egy étkezés kíséretében.

Azonban ezek a javaslatok a következő formájú karnitinre nem érvényes! Kihasználva ezt a tulajdonságát, ezt l-karnitin hatása formájú karnitint tanácsos olyan kiegészítőkkel egyidejűleg szedni, melyek fokozzák a zsírégetést, mint pl.

hogy lehet könnyen fogyni hasról elkezdeni a diétát

Fogyasztása étkezések között történjen! Impact Diet Whey termékben összetevőként is megtalálod az L-karnitint a zöld tea mellett.

Ajánlatos lehet pótlása terhes és szoptatós anyáknál orvossal való egyeztetés utánmivel csecsemők és kisgyermekek szervezetében még nem termelődik elég karnitin. A szervezet L-karnitin szintjének csökkenéséhez vezethet a l-karnitin hatása táplálkozás is, mivel ezt a tápanyagot l-karnitin hatása hús- és tejtermékek tartalmazzák nagyobb mennyiségben.

A harmadik az időskor, amivel pótlás nélkül együtt jár az L-karnitin szintjének csökkenése. L-karnitin szedése Tanácsos perccel fizikai aktivitás előtt szedni grammot.

L-karnitin

Ezt az időt a l-karnitin hatása formájú kiegészítővel lehet rövidíteni, melyet azonnal hasznosít a Így ha közvetlenül edzés előtt van l-karnitin hatása L-karnitint alkalmazni, akkor mindenképp javasolt a folyékony L karnitin kapszula. Állóképességi sportolók számára a legoptimálisabb választás a kapszula formájú. Ez lassabban szívódik fel, mint a folyékony és a por állagú.

Az L-karnitin káros mellékhatásai Egy as tanulmány — mely a Mayo Clinic Proceedings folyóiratban került l-karnitin hatása — 13 különböző kutatást végzett az L-karnitin és a szív- és érrendszeri betegségek közötti összefüggésekről.

A hiedelemmel ellentétben, az L-karnitin nem játszik szerepet az effajta betegségek kialakulásában, sőt, sokkal inkább segít azokat elkerülni. Amennyiben L-karnitin vásárláson töröd a fejed, nyugodt szívvel egészítsd ki az étrendedet vele.

Nemhogy káros mellékhatása nem lesz, de az állóképességed, izmaid és az erőszinted is eredményesebben fog fejlődni, a zsír l-karnitin hatása szinte le fog olvadni a testedről. Egyébiránt Mayo Clinic Proceedings folyóiratban megjelenő tanulmány alátámasztott számos, egyéb jótékony hatását, mely épp a szív- és érrendszer egészségét befolyásolja.

Amennyiben az ajánlott adag többszörösét visszük be, jelentkezhetnek különböző negatív élmények, mint például hasi görcsök, hányinger, hányás, hasmenés.

Azonban maradandó problémát nem okoznak, mert a szervezetből kiürül. Ritka esetben uriméás betegeknél izomgyengeséget, míg epilepsziás embereknél görcsöket idézhet el?. Ide sorolható még egy váratlan mellékhatás. Ennek ugyan nem feltétlen látjuk l-karnitin hatása, de nem szívesen fogadjuk épp az edz?

Hasznosbejegyzések