Étrend futóknak fogyáshoz

A helyes táplálkozás alapjai hosszútávfutóknak

Szöveg: Csanaky Lilla Frissítve: Tanácsainkkal abban szeretnénk segíteni neked, hogy miként tudod megvalósítani a fogyást a futás mellett úgy, hogy közben energikus maradj.

BLOG 5 táplálkozási mítosz, ami minden futót megtéveszt A kávé dehidratál? A futónak több szénhidrát kell, mint fehérje? Minden futáshoz kell gél és elektrolitos ital? Ha csak rövidet futsz, 1 óránál kevesebbet, akkor nincs rájuk szükséged, mert a normál táplálkozás során könnyen fel tudod úgy tölteni a szervezeted glikogénraktárait, hogy erre az időtartamra elegendő energiád legyen.

Szeretnél pár kilót leadni, de tartasz tőle, étrend futóknak fogyáshoz az alacsonyabb energiabevitel a futás rovására fog menni? Egy rosszul megválasztott fogyókúra mellett nem valószínű, hogy lesz energiád az edzésekre, de a futás és a fogyás nem feltétlenül zárják ki egymást. Itt az idő, hogy leszámoljunk néhány fogyókúrás tévhittel, nehogy egy-egy rosszul berögzült táplálkozási szokás szabotálja a futásodat!

fogyás jojo effektus nélkül

Atkins- vagy Dukan-diétarengeteg csökkentett szénhidráttartalmú termék érhető el a boltok polcain, és sokak számára a hús plusz saláta kombináció jelenti a tökéletes alakbarát menüt. Rövidtávon valóban eredményes lehet egy-egy ilyen diéta, de futóként inkább távolról kerüld el ezeket!

Ha valaki heti 3 alkalommal fut 5—8 kilométer közötti távot, az már megváltozott étrendet, étkezési szokásokat igényel. Futás mellett nem szabad drasztikusan diétázni, ám óriási mennyiségű étel elfogyasztása sem szükséges.

Számos kutatási eredmény bizonyítja, hogy az állóképességi sportolók keményebb edzésmunkára és ha szénhidrátban gazdag étrendet. Állóképességi edzés során a szervezeted elsődleges energiaforrásként a szénhidrátot hasznosítja, így inkább ne étrend futóknak fogyáshoz alacsony szénhidráttartalmú diétákkal! Persze ne fehér lisztből készült süteményekkel, pékáruval vidd be a szükséges szénhidrátmennyiséget, fogyassz étrend futóknak fogyáshoz helyett teljes kiőrlésű gabonaféléket, álgabonákat, zöldségeket, gyümölcsöket és hüvelyeseket!

koleszterinszegény étrendek

Ezt is olvasd el! Mennyi energiára van szükségünk futóként?

fogyás nőknek

Sok zsírszegény élelmiszer esetében például a finom íz eléréséhez a gyártás során több cukrot vagy adalékanyagot tesznek, ezért élelmiszercímkén A light termékekből ráadásul hajlamosak vagyunk többet fogyasztani, mint a hagyományos verzióból, így könnyen elképzelhető, hogy a diétás élelmiszer végül magasabb energiabevitelt eredményez.

Sok esetben jobban jársz, ha a hagyományos terméket választod, és kisebb mennyiséget eszel belőle.

matcha tea fogyás vélemények

Nem kell valami mágikus szorzóval számítani az este bevitt kalóriákat, a nap során bevitt energia. Arról nem is beszélve, hogy a hasonló szabályok felállítása könnyen túlevéshez vezethet.

A helyes táplálkozás alapjai hosszútávfutóknak

Előfordulhat, hogy kor lényegesen többet eszel a szükségesnél, mert ott lebeg a szemed előtt, hogy aznap akkor ehetsz utoljára. Ha este edzel, akkor pláne nem érdemes kiiktatnod a vacsorát.

  1. A kiegyensúlyozott étrend mellett manapság népszerű téma a sporttáplálkozás.
  2. A fogyás 6 aranyszabálya futóknak
  3. Ilyen az ideális diéta a rendszeresen futó nők számára | Well&fit
  4. Étrend hizni vágyóknak
  5. Zöldség-gyümölcs Fogyassz rengeteg zöldséget és gyümölcsöt!
  6. Írta: Váczy Anikó Egy sikeres verseny mögött sokkal több rejtőzik, mint a kitartó edzések.

Persze nem mindegy, hogy mit fogyasztasz elalvás előtt, ilyenkor inkább fehérjében gazdag ételt válassz, kerüld a tésztaféléket, péksüteményeket. Laza, kipróbálhatodhogy éhgyomorra indulsz el, de keményebb terhelésnél nagyon fontos az edzés előtti étkezés. Ha nem esik jól az éhgyomorra végzett mozgás, esetleg kábának érzed magad, vagy megszédülsz, akkor nem érdemes ezt a módszert választanod, hiszen így super fat burner kapszula hatékonysággal tudsz edzeni.

Ebből a körből te sem maradhatsz ki!

Bizonyos esetekben például inzulinrezisztencia, cukorbetegség kifejezetten óvatosnak kell lenned az éhgyomorra végzett testmozgással, mert a vércukorszint gyors zuhanását okozhatja. Az élelmiszerek jó és rossz kategóriákba való besorolása helyett az étrend egészét lehet megítélni. Ha étrend futóknak fogyáshoz élelmiszert megvonsz magadtól, könnyen előfordulhat, hogy még jobban vágysz majd rá, és mérges leszel magadra, ha nem tudsz ellenállni a kísértésnek.

A gyors fogyást ígérő csodadiéták, fogyókúra léböjt szabályok követése helyett törekedj az egyéni energiaigényednek, edzésmunkádnak és céljaidnak megfelelő változatos étrend kialakítására.

férfiak diétája

Erre figyelj, ha fogyni szeretnél a futás mellett Természetesen nem mindegy, hogy milyen ételekkel fedezed a szükséges kalóriákat. Egyél még, úgyis lefutod A fogyás szempontjából kulcsfontosságú, hogy legalább nagyságrendileg tudd, hogy mennyi energiát használsz fel az edzések során.

Ennyit viszel be, ha megeszel egy átlagos bolti tejberizst és egy mandarint, de hasonló energiatartalommal bír egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, plusz egy saláta 50 g jégsalátából, 5 db koktélparadicsomból, 40 g mozzarella sajtból 1 teáskanál olívaolajjal meglocsolva. Ha a második menüt választod egész biztos, hogy hosszabb ideig érzed majd magad jóllakottnak, és a vércukorszinted sem fog rövid idő elteltével mélyrepülésbe.

További cikkeink a témában

Ha fogyni szeretnél, törekedj rostdús, természetes élelmiszerek fogyasztására. Ha heti fél kilótól szeretnél megszabadulni, akkor körülbelül napi kalóriával kell kevesebbet enned, mint amennyit a nyugalmi anyagcseréddel és a fizikai aktivitással felhasználsz ezek kiszámításához szintén a Mennyi energiára van szükségünk futóként c.

Hatályos:

Ennél gyorsabb ütemű súlycsökkenés nem javasolt, mert a drasztikus energiamegvonás könnyen az anyagcsere lassulásához és a leadott kilók lovak étrendje vezethet. Persze a fogyás ütemét a gyakorlatban sok tényező befolyásolja, ezért ha elakadsz a diétáddal, érdemes dietetikushoz vagy táplálkozástudományi szakemberhez fordulnod személyre szabott tanácsokért.

Hasznosbejegyzések