Étrend piramis

étrend piramis

Táplálkozási piramis BURKOLT PIRAMIS A táplálkozási piramis a különféle ételcsoportokat osztja fel, annak javasolt bevitele szerint: az alján a legnagyobb mennyiségben fogyasztandó élelmiszereket találjuk és minél feljebb haladunk, annál étrend piramis javasolt lakmároznunk az adott élelmiszer csoportból.

6+1 diéta mintaétrend

Természetesen vannak olyan esetek, például betegség, esetleg speciális étrendet igénylő diéta, amikor szükségszerű változtatni ezeken az arányokon! A táplálkozási piramis változataira jó étrend piramis, hogy a mediterrán országokban és a szénhidrát diétát követők esetében jellemzően a zöldségek vannak legalul, míg a gabonák, összetett szénhidrátok csak e felett helyezkednek el.

4 hetes fogyokura

Különösen igaz ez cukorbetegek étrend piramis Alapoktól a csúcsig A helyes táplálkozás alapjaként legnagyobb arányban egyre inkább a vitamindús zöldségek és gyümölcsök, illetve az összetett szénhidrátokat, keményítőket tartalmazó — lehetőleg fogyókúra 65 év felett kiőrlésű — gabonafélék fogyasztása jöhet szóba a étrend piramis táplálkozás során.

Mindez a táplálkozási piramisnak gyakorlatilag a kétharmadát teszi ki. Ezeket követik a mértékkel fogyasztandó fehérje források, azok közül is a sovány tejtermékek, a tojás, a hüvelyesek például bab, lencse és a magvak; illetve a halak, tenger gyümölcsei, majd a húsok.

5 2 diéta mintaétrend

Természetesen ezekből is az alacsony zsírtartalmúak az ajánlottak, húsok közül leginkább a szárnyasok. A kategórián belül az olajos magvak például dió, mogyoró, mandula, stb. A piramis tetejét étrend piramis ritkán fogyasztandó, kerülendő élelmiszerek foglalják el.

Ide tartoznak a cukorban gazdag élelmiszerek és italok például cukrászsütemények, jégkrémek, szörpök és cukros üdítők, de a kandírozott gyümölcsök isilletve a magas zsír, vagy só tartalmú ételek például étrend piramis, sós aprósütemények, pörkölt magvak, készen kapható majonézes öntetek és a zsíros sajtok is.

villám fogyókúra

Ezeket ajánlott csak alkalmanként, fő étkezés után fogyasztani amikor már jól laktunkvagy még inkább helyettesítsük őket aszalt gyümölcsökkel, natúr magvakkal. A félreértések elkerülése végett A félreértések elkerülése végett szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy a fehér lisztet és a cukrot is tartalmazó termékek nem tartoznak bele a teljes kiőrlésű gabonák csoportjába, hanem épp úgy a legfelső szintre sorolandóak, mint a cukor tartalmú joghurtok, vagy a már említett magas zsírtartalmú chipsek és kandírozott gyümölcsök!

Ha mindenképpen édes ízre vágyunk, akkor a cukrozott termékeket könnyedén helyettesíthetjük étrend piramis természetes édesítőkkel, mint például a nyírfacukor, sztívia.

zsírvesztés étrend

Hasznosbejegyzések